tisdag 25 november 2008

Ibland känns en pocket extra bra att läsa










.....som här där jag ligger på stranden i Saint Tropez, med staden i bakgrunden och Medelhavets härliga vatten alldeles intill. Kan det bli bättre? Jo ännu härligare blir det när ens tonårsbarn också ligger här vid sin mamma och den kära maken är och förbereder middagen.
Men nu till den viktiga frågan, vilken pocket är det jag läser?
De som är lite skarpsynta kanske ser att det är "Minette Walters -Djävulens fjäder" som jag håller i handen. Hon ligger som nr 2 på min "måste" -lista och den här pocketen kom ut i våras/somras men det är en av hennes bästa, tycker jag. Det hon tar upp i boken är viktigt, den handlar om att kvinnor i Västafrika blir våldtagna och mördade men ingenting görs för att få fast de skyldiga. När då en kvinnlig korrespondent skriver om det blir hon hotad till livet och flyr till den Engelska landsbygden. Där hoppas hon på att bli osynlig och undertiden försöker hon få fast den hon tror är mördaren. Boken är både spännande och engagerande och som alltid med hennes böcker så vet man aldrig vilken vändning handlingen ska ta.

Om du inte har läst den här pocketen så gör det och sen går du in här på bloggen och skriver vad du tycker och eftersom vi är Pockethexorna så kanske du tycker att vi ska hacka alla "svin" i boken och gör en härlig brygd på dem, eftersom vi är sanna Pockethexor.

Sagt av Hexan själv.

2 kommentarer:

Fru Pusselbit sa...

Vad roligt att du hittade till min blogg och att ligga på stranden i Saint Tropez skulle inte vara så dumt just nu! ;)

Jag är en allätare när det gäller böcker och det blir många pocketböcker, just för att de är billigare än de hårda och tyngre...

Jag vet inte om du läst "Eragon" och "Eldest" av Christopher Paolini, men det är fantasyböcker jag kan rekommendera. Filmen "Eragon" var en mycket stor besvikelse!! Nu har den sista boken kommit i denna triologi och jag har sagt till min man att den skulle bli bra som julklapp. Vi får hoppas att han köper den! ;)

Ha det så gott idag! =)

Pockethexan sa...

Ja det var verkligen underbara dagar på stranden, jag låg där varje dag i min solstol med min pocket, mineralvatten, salta kex, de obligatoriska tabl. (annars hade jag inte kunnat lega där, tack ni på St: Görans Smärtklinik som gjorde det möjligt) men även min dagliga kopp te.

Jag brukar inte läsa Fantasy, utom när jag läste högt ur "Narnia" för min lilla fantasy-fantast, han är nu 16 och läser nu själv.
Mitt nästa mål här på sidan är att göra en "måstelista" på fantasy/"killpocket" med sonen som utgångspunkt. Tänkte det kunde vara bra så här i julklappstider.