torsdag 14 maj 2009

Men vad är detta?

Ja, vad är detta, vilket inlägg, jag hittar inne på min mans blogg http://www.oumberligating.blogspot.com/ , de är ju jag som ska skriva om böcker i familjen har vi ju kommit överens om. Vilket ämne sedan! Om männens organ, det var det värsta(ler). Vill vi kvinnor verkligen läsa om det, har vi egentligen inte fått nog av manlig "potens" i världen. Nu är frågan ska jag "vrida om örat" på min man eller? Någon kan ju tro att jag är gift med en riktig "snuskhummer"! Ja, lyckliga mig det är jag nog(ler) och när jag läser vidare så tycker jag att det faktiskt var ett riktigt intressant boktips och att boken ifråga dessutom finns i pocket gör ju inte saken sämre, helt klart så kopierar jag över hela rasket, men säg inget till Peter!
Kramis från Hexan!

"Ja, kanske det blir det för vem vill läsa en blogg som presenterar och recenserar en sådan bok som jag nu vill göra lite reklam för. Det kan ju hända det som hänt tidigare, att nu vill några plocka bort sig som följare på min blogg. Självklart så blir jag ledsen om så skulle bli fallet, jag vill ju berika min omgivning med Oumberligating. Det är just det som är det fina med det här inlägget, helt klart ett Oumberligt ting av bästa sort. Ja, en bok så klart, vad tänkte du, skenade fantasin iväg? Fick frågan nyligen? -Har du verkligen några manliga läsare? Ja, det vet jag med bestämdhet att jag har, men att det sedan är lite dåligt på kommentarsfronten i det fallet är en annan sak. Boken jag nu skall presentera fick jag mig rekommenderad av en mycket "lycklig" kvinna i en bokhandel! Min fråga var om de fanns några böcker om bilar på bokrean, slutklämmen halva priset på halva priset! Nej, det fanns det inte, men snabbt grävde hon igenom en stor hög med kvarvarande pocketar och inbundna böcker, här är den skrek hon nästan i falsett! Vad undrade jag självfallet? Jo, den optimala mansboken, sa hon och sken starkare än solen, ögonen glödde och pupillerna stod på vid gavel! -En bok om din bäste vän, sa hon leende!Fattade ingenting! Min bäste vän, vad menade hon med det, strax började det gå upp ett ljus för mig vad hon menade! Innan jag han svara så sa hon att jag kunde få den ännu billigare, ja varför inte, jag slår till, en fin och lite kul present till någon passande bekant i vänskretsen!
Har ju berört det här med manligt och kvinnligt förut här på Oumberligabloggen, en tanke dyker upp har vi nått jämlikhet på bokrekommendations fronten ännu, om jag var en manlig bokhandlare som, gjorde allt för att hitta en bok om "kvinnasn privatare delar" som boktips till en kvinnlig kund, hur hade det uppfattats! Som sagt Oumberliga bloggen ger inga svar, bara små funderingar!
Som sagt nu har jag ju flest officiella kvinnliga läsare och då får det här bli dagens boktips till Er, den optimala boken till Era män alltså...ninannaaa...veckans boktips (kommer ni ihåg Stefan Mellqvist) blir alltså "Efter eget huvud" Penisens Kulturhistoria av David M Friedman
http://www.bokrecensioner.se/9146201289Förlagets beskrivning: Med intellektuell skärpa, ovanlig insiktsfullhet och en hälsosam dos humor kartlägger Efter eget huvud penisens fascinerande och turbulenta kulturhistoria. Den amerikanske journalisten David M. Friedman gör en provocerande och tankeväckande analys av mannens komplicerade förhållande till sin "bäste vän" och försöker svara på frågor som: "Representerar penisen det bästa hos mig, eller besten inom mig?" "Styr jag den, eller den mig?" Som hjälte eller skurk har penisen blivit laddad med en ambivalensens symbolik genom mer än femtusen års historia, från gamla Egypten och Grekland fram till dagens mediasamhälle.
Googlar boken och hittar en kortfattad recension "Alla som har en penis, eller känner någon som har det, bör läsa denna bok" sagt av James E Barada .
Har kollat runt, billigast just nu på:
http://www.bokus.com/b/9789146210436.html 39:- kronor, kan ett Oumberligare ting vara billigare?
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson! "

PS: Ja, jag vet att det är inte okej att "planka" på det sett jag nu gjorde, men jag tror inte Peter sätter mig i någor upphovsrättslig process(ler). Har inte så mycket kraft just nu, men jag kan ju inte ha en blogg om ingen kommenterer! DS

PS Igen! Klämmer in ytterligare en länk om den hemska sjukhusmaten: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2875699.svd

4 kommentarer:

a sa...

Hej Lilla Frun:)
Roligt att du är i farten och skriver här. Jag har märkt att jag läser mest din mans blogg, men det gör väl inget? Men nu blir jag förvirrad när jag tittade hit. Vem är vem? Hahaha!!!
En sak är säker: Du eller jag har ingen snopp! Men frågan är om vi är så himla intresserade av att LÄSA om snoppar EGENTLIGEN... (fniss) Nää, men det kanske finns fina illustrationer i den där boken. Lovar att ta och bläddra den lite försiktigt nästa gång jag besöker bokhandeln;)
Kramkram!!!

RANA sa...

Så kul att höra ifrån dig, stumpan!

Hahaha! Det är rätt, sno och skövla så mycket du kan. Och en snoppbok!!! Så jäkla underbart.

Jag vet att det har varit en svintuff period, tänker på dig. Är själv sannerligen inte tiptop, så jag bloggar mkt lite nu. Är inne på Peters blogg och ett fåtal andra favoriter, mer pallar jag inte.

Hexis, jag hör så mycket vackert om dig hela tiden så jag tycker jag känner dig.

MASSOR AV KRAMAR.
/Rana

Carpe Diem. sa...

Hejsan!
Trevligt att du tittade in. Är själv inne i ett så kallat skov, så alla dagar är int glada dagar.

Har läst och begrundat......fniss. Ja så intresserad att läsa om snoppar är man väl int. Men finns det bilder så! ;-D
Ha det bra och piggna till!
Kram/Kerstin

Moonrose/ Vonneli sa...

Hej vännen! tack för din långa kommentar, inte skoj att du inte mått så bra, ser nu tilll att krya på dig ordentligt. Inte blir du bortglömd inte, tittar allt till dig emellanåt. Har lånat på bibblan nu en av böckerna du rekommenderar så varmt, ser fram emot spännande lässtunder.
Ha det så gott!
Kramisar Yvonne