söndag 7 juni 2009

Bokhora?

Vem har egentligen Sveriges finaste och trevligaste blogg? Självklart så har Pockethexan det, visst det är min "Lilla Fru" som driver den och jag är alltså jävig på alla sett. Fast egentligen så borde det inte kallas "jäv" inom äktenskapet för det är ju där som vi många gånger är hårdast emot varandra, eller!
Pockethexan tycker jag låter "lite gulligt" dessutom, Hexan är ju symbolen för den Kloka Kvinnan som står för kontroll och makt, självklart min Fru i hög person!
Men vad hittar jag idag på morgonen när jag sitter och "bloggar runt"! Ett gäng kvinnor som kallar sig för Bokhororna , http://www.bokhora.se/blog/alla-bokhoror/ låter det trevligt eller är det jag som är fördomsfull? Okej, Bokhora är ett registrerat varumärkesnamn så dessa kvinnor har självklart vett att ta betalt, men stålar korrumperar som alla vet så självklart så föredrar jag "Lilla Fruns" alldeles gratis och reklamfria blogg! Nu ska jag ge mig ut i bloggvärlden för att höra mig för om vad "mina vänner" tycker om de olika namnen och vad de känner och vad de tycker de olika orden symboliserar? Hon är söt hon min "Lilla Hexa" låter väl betydligt trevligare än om jag sagt. "-Hon är söt hon, min "Lilla Bokhora"!
Lilla Frun är ju som sagt inte helt frisk så jag hjälper henne ibland och skriver lite som "gästskribent" på hennes blogg! Vid datorn Peter Olofsson som du annars hittar på den helt meningslösa bloggen www.oumberligating.blogspot.com
PS: Glöm inte att läsa inlägget nedan, en helt fantastisk idé som nu gett resultat, vill du delta i fortsättningen av projektet så skriv en rad till jernsaxen@live.se så får du också en gratis pocketbok att läsa och sedan sprida ut i "världen" kanske under semestern!

5 kommentarer:

Ulrica sa...

Kul det pocketbokklubben... har inte stött på den.

Angående namnet Bokhoran - ibland kan man behöva återta "namn" för att avväpna dem. Tycker inte att det är så farligt.

kicki sa...

nä jag gillar ju hexan bättre "hora " vette tusan!!! nä fy

Tea Lady sa...

Håller med dig, Peter! Hexan är ett mycket bättre namn och en mycket bättre blogg!!

Hälsa Hexan själv!

Lena

From Sweden with Grief sa...

Hexan är ett bra namn, horor är ofta mycket stolta över att och anser att de har makt över männen. De anser ofta att de är bättre kvinnor än de som inte är horor, och att just de vet mer om sexualitet och vad män vill ha än andra kvinnor. De vill också att kvinnor ska sälja sig och det är inget jag stöder. Vi måste skydda våra flickor från att utnyttjas och utnyttja män för pengar. Så det går bort.

Däremot gillar jag Hexan, för det var verkligen som om boken kommit dit av någon magisk kraft, utanför det sedvanliga bokutbudet på biblioteket. Böckerna förflyttar sig magiskt och utan krav runt om i landet, det är riktigt härligt bokhäxeri av det acceptabla slaget!:)

Moonrose/ Vonneli sa...

Pockethexan slår ju alla rekord, härligt och skojigt, lite gulligt. Bokhoran låter hårt, nej klart vinner Pockethexan...