lördag 20 februari 2010

Bokringes läsare recenserar

Bokringen
___Pockethexorna på utflykt___
presenterar:
..."Fallen" av Joyce Carol Oates:
-"Hej
Nu har jag läst ut Fallen av Oates och den var så bra.
Miljöerna väl beskrivna som alltid i hennes böcker och
fantastiska personporträtt av udda människor
Den var sorglig eftersom personerna var om inte olyckliga
så inte var de lyckliga.
Miljöförstöringen i boken fick mig att tänka på Hallandsåsen och
Teckomatorp på 70-talet.
Jag är så glad att jag fick den av dig. Tack.
Nu är den lämnad och jag undrar vem som läser den nu.
Hoppas att jag någongång hittar en Pockethexan bok.
Ha det bra
Hälsar
Lena"

Vad ligger nu Oates "Fallen" och väntar någonstans på att en ny läsare ska kunna hitta den?





Jo här i Kalmar Kommun, Barn och Ungdoms förvaltningens konferensrum på ett bord.
Har DU hittat boken? Skriv till pockethexan@live.se och berätta för du har nu blivit vår nästa Pockethexa, man som kvinna, för det här är en bokring som är öppen för alla!

Och Lena har lämnat ett passande lästips (som Pockethexan själv läser för tillfället) och det är Jo Nesbös "Snömannen", en passande rysare i detta väder!

Nu till er andra som har en Hexpocket liggande hemma SKRIV och berätta vad ni tycker eller om ni inte ens tänker läsa den, skriv det också! Men snälla, vill du inte ha boken ge den till en annan eller lägg ut den på jobbet som Lena här har gjort!
KRAMIS till er alla och håller inne nu i dag och kanske ni gör som jag och läser Nesbös "Snömannen"!

Inga kommentarer: