tisdag 4 maj 2010

Tankar från sjukhus sängkanten..

Hallå bloggvänner, Pockethexan själv här!
Jag tänkte att jag skulle försöka mig på att skriva ett inlägg här från sängkanten på sjukhuset där jag ligger med min dator bredvid mig. Det är verkligen upp o ner med hur jag mår, dag från dag, timme från timme och kroppen kämpar hela tiden med alla de nya medicinerna samtidigt som den även kämpar med de gamla som ska ur kroppen.
Men det var ju inte det som jag ville berätta utan att jag har fått ett mail ifrån Siv/Sissan i Avesta med bloggen "Min bloggsida, ord för ord", hon har läst en av Pockethexans bokrings böcker och nu är hon också en Pockethexa. Samtidigt som hennes "hexpocket" ligger någonstans på Stockholms Centralstation och väntar på att du ska hitta den för att sen läsa och recensera den här hos mig.

Här kommer Siv i egna ord om vad hon tycker om sin hexpocket "Cirkusens son" av John Irving;
-"Hej.
Nu är boken på resande fot.
John Irving med Cirkusens son, en bok med mycket text.
Intressanta tankar har huvudpersonen med en lite udda hobby som att samla på dvärgblod.
Men jag tog mig igenom boken till slut, idag lämnade jag boken på Stockholms central efter en resa dit för en Hockeymatch.

Det var en tjock bok med mycket text, lite för mycket för min smak. Mycket personliga karaktärstyper skrivs det om. Ibland blandade jag ihop figurerna, speciellt då det fanns sidor där det inte hände så mycket utan var mera beskrivningar på deras intressen som var så ingående beskrivet. Så ett litet "Hu" blir det.
Jag har en blogg http://sivansdagbok.blogspot.com/ men det var intressant och lite hemlighetsfullt att lämna boken. Jag tittade mig om så att ingen skulle springa efter eller ropa på mig för att jag hade "glömt" boken. :)
Mvh Siv/Sissan
Krya på dig. "


Vill ni veta mer om hur det är här på TUB-avdelningen där jag ligger så har jag hittat en livs levande bloggare, Carran, i grannrummet,och hon berättar öppenhjärtligt och informativt på sin blogg carwingirl.blogg.se om vad det innebär att ligga här och varför man får akupunktur i örat.
Men det är bara en liten del av vad hon skriver om, så jag kan verkligen rekommendera hennes blogg för hon är en glad, varm och öppenhjärtig person som inte kan låta bli att pyssla om oss andra här på avdelningen när hon själv också behöver pysslas om. Därför vill jag ge henne extra uppmärksamhet här på min blogg så att hon kan se att det finns fler som bryr sig om henne. Gå du också in på Carrans blogg och läsa speciellt inlägget "Jag är redo..." så förstår du!
Nu börjar kroppen (o knoppen) göra sig påmind så till nästa gång jag orkar att skriva, ha det så bra som ni kan o njut av våren!

Kramis från Pockethexan själv!
<;=>
PS: Här inne ligger hexpocketen o väntar på dig!

Har du redan hittat den?

Skriv gärna en rad redan nu och berätta var du hittade den.DS

3 kommentarer:

Elle sa...

Kul att du orkade skriva ett inlägg. Antar att du inte har det lätt just nu. Jag tänker ofta på dig ska du veta och hoppas att din behandling ger resultat.

Vädret idag ser ut att bli fint (det håller just på att ljusna här, barnen sover fortfarande...)
men jag kommer inte att ha tid att njuta. Idag ska jag äntligen (försöka igen att...) ta tag i rensningen av mitt skrivbord. Inget märkvärdigt för andra kanske, men för mig en väldigt psykiskt påfrestande grej. Har skjutit upp deklarationen i fyra månader nu och revisorn börjar bli väldigt irriterad på min oförmåga att äntligen lämna in de resterande papprena. Om jag nu ändå visste i vilken av högarna (eller kartongerna...) jag kunde hitta dem.
En lite roligare grej är att jag spontant blev uppringd av min bror som undrade om jag ville bli gudmor till hans tredje son, som blir döpt till helgen. Lite sent påtänkt kanske (ligger nog i släkten *ler*) men han räknade nog inte med att jag kanske kommer till Sverige. Vilket jag nu starkt funderar på att spontant göra. Känner att jag behöver komma dit nu ett tag och andas svensk luft, se mina två nyfödda brorsöner (ja den andra brorsan blev pappa han med häromdagen!) och bara ta det lugnt och samla lite krafter. Dessutom måste mitt pass förnyas, det gick ut för en månad sen...ups!
Men vad vill de göra? Vägra mig inresan till Sverige? Eller slänger tyskarna ut mig nu och jag får en "gratistransport" till Sverige? *ler*

Ska inte bli djup och långrandig nu, ser att jag måste väcka min 15-åring. Dags för honom att ta sig till skolan.

Sköt om dig...eller låt dig skötas om?!
Kram Elle♥

Anni sa...

Tänk att du orkat skriva ett inlägg! Toppen! Jag ska till Centralen idag, så jag ska kika efter boken, men den lär väl inte ligga kvar än - hoppas jag!

Hoppas att de bra stunderna blir fler o fler nu o att de jobbiga färre o färre, att behandlingen får rätt effekt!

Stor kram till dig ♥

Anne-Lie sa...

Kul att höra något från dig, har funderat på hur det går för dig!
Passerade centralstationen igår men såg tyvärr ingen bok;-))