fredag 22 oktober 2010

Här kommer rec. av Triptychen!

Vad skönt det är när någon kan sätta ord på sådant man tycker är svårt att förklara. För så var det när jag skulle berätta om vad Alexander Ekmans dansföreställning "Ekman’s triptych – a study of entertainment" som Cullbergbaletten framförde på i Dansenshus i tisdags. Därför känns det bra när man kan referera till en annan journalist som har satt ord på det som inte går att beskriva. Så jag håller helt med Anna Ångström i SvD artikel som du kan läsa HÄR.

Foto från andra akten på danseleverna som gestaltar dansen som konstverk.
(visst är det väl du JH från min mellansons klass som dansar i mitten!?)

Men vill du inte läsa hela artikeln så kommer min här:
1-a akten Glatt o färgglatt
2-a akten Fin dans
3-e akten Högljudd o snopet slut



Min foto-triptych som gestaltar tidagens
föreställning!




1 kommentar:

Rose Garden Malevik sa...

MYCKET Trevlig Blogg :)
Ha det gott
Håkan