söndag 23 januari 2011

En ny Pockethexa!

Det här trevliga mailet fick jag före jul!

-"Hej "pockethexan" !!

Fick en av dina böcker av min moster.....som är din svärmor. :)

Så nu är Svarta sekunder på turné i ett snöigt skåne. Jag har läst den och den var bra!
(-Hi! i betyg tolkar jag det som. P-h själv)

Den är iväglämnad till min väninna som slukar böcker i samma takt som jag gör.

Har ju aldrig träffat dig, bara hört talas om dig och det är nog typ 40 år sedan jag träffade Peter, så detta var extra kul att moster lämna boken här.

Hoppas allt är bra med er och ha det så bra, hälsa!

//Susann"

Det är riktigt kul när mina hexpocketar gör så att man får kontakt med släktingar man har tappat kontakten med.

Innan Susann var det Inger som hade boken och hon skickade med ett foto ifrån när hon var ner i Skåne och lämnade över boken till henne och så här skrev Inger om Karin Fossums bok "Svarta sekunder";

-"Tack Pockethexan för Karin Fossums bok Svarta sekunder.
Det var i somras jag fick boken och jag läste den och skrev en recension, som dock aldrig kom iväg. Detta på grund av att jag bytte dator och en del dokument försvann.

”Svarta sekunder ”var lättläst och personskildringarna kändes äkta. Boken handlar om utredningen som kom fram till hur 10-åriga Ida mist livet. Jag har svårt att läsa om hur barn blir ”offer”. Här var det inte mord i vanlig bemärkelse och just därför fann jag boken spännande.”
Karin Forsman kan verkligen beskriva det mänskliga psyket med insikt och medkänsla.
Jag ger boken en 4:a av 5.
(P-h själv -alltså ett "Hi!")
Jag var på Besök i Skåne och min systerdotter fick boken.

Hon hade inte tid att läsa så mycket just då. Hade just köpt hus med jättetomt, som skulle ta mycket av ledig tid att göra i ordning.
Hoppas hon hör av sig!
Kram Inger!"
Vill du läsa om de andra böckerna som är med i bokringen "Pockethexorna på utflykt", kika då under fliken "Bokringens alla hexpocketar" och har du fått/hittat en hexpocket du vill berätta om eller har några frågor skriv då till pockethexan@live.se.

2 kommentarer:

Lippe sa...

Hej på dej! Kul att du tittade in hos mej!
Jag vet inte om det här med klackar är min grej för som det är nu så kan jag inte ha skor med någon som helst klack på.

Jag har provat alla möjliga höjder men det funkar bara inte och det tycker jag är lite underligt för när det är som värst så tar jag mej fram med gåbord och då på tå! Hmmm, konstig är den kroppen!

Skulle ju vilkja kunna ha skor med klack så man kommer upp lite ur mossan som man hasar ikring i pga min ringa längd.
Nu väntar jag på att bli opererad och så fär vi se var jag hamnar då.
Såg att du gjort steloperationer och ändå inte blivit bättre än vad du är, får du ingen diagnos? DET vet jag hur det är! Fick ingen förrän jag kom till Strängnäs.

Jag är så ledsen att jag mäste göra dej besiken nu: nej, jag spelar inte WOW :( Har varit på G några gånger eftersom mina grabbar tycker att det vore fränt om jag gjorde det. Men än har det inte blivit av men jag har en positiv inställning till det :)
KRAM
Hoppas att du har det bra och kul att du följer mig. Vi lär nog "stöta ihop flera gånger!!

Caja: sa...

Den enda sanna glädjen är skadeglädjen sägs det.....så då hoppas du väl att:

1: produkterna fräter sönder ansiktet
2: att jag blir smal som en sytråd och blåser bort från blogglandia

Eller...nej...

Du, jag tog inte heller det fel, ditt inlägg...

Hoppas du inte gör det med mitt heller ;-)

Ha det allra bäst och hälsa maken/caja