måndag 31 januari 2011

Spänning och te!


Det blev verkligen en spännande och givande eftermiddag på Lady Hamilton Hotell på Storkyrkobrinken 5 i Gamla stan.
Karin Berg med bloggen "En bokcirkel för alla" var det som hade samlat oss en blandning av bloggare, bokcirkelsläsare, biblotikarier och en bebbis. Vi var alla nöjda med hotellets afternoon tea meny och man fick äta och dricka hur mycket som helst....






Huset som hotellet ligger i ligger alltså i Gamla stan i Stockholm och jag som byggingenjör blev eld o lågor när jag fick lite tid över att strosa runt i huset med anor ifrån Sten Sture den äldres tid som alla minns från skolan var år....?







Jag hade inte heller full koll, men det var på 1470-talet! Tyvärr kunde jag inte komma intill 1400-talsbrunnen som används som en avslappnings pool!? men det var mysigt i vår källarhåla som vi hade vårt bokmöte i!









Temat för dagen var spänningslitteratur och vi skulle ta med en bok som vi tyckte om i det temat och presentera den för de andra och sen skulle vi även ta med en pocket i valfritt ämne som vi skulle byta med varandra.

Jag hade med mig "Vit orleander" av Janet Finch som också är en spänningsroman på det sättet att det är en ung flicka som kämpar för att överleva när hennes mamma hamnar i fängelse för att ha mördat hennes pappa, hon hoppar i mellan olika barnhem och fosterföräldrar i Californinen och det är verkligen en kamp för att överleva och samtidigt, ska hon hjälpa sin mamma, är hon oskyldig?

Det var Karin "Enbokcirkelföralla" som fick den. Boken jag fick var Kristina Ohlssons debutdeckare "Askungar", ska bli spännande då jag har träffat henne efter jag läste hennes andra bok "Tusenskönor" och som jag tyckte mycket om....och faktiskt så mötte jag Kristina i entren på hotellet innan vårt möte, kul grej!



Här är alla spänningsböckerna som vi hade med oss och visade för varandra är de här, varsågod vår boktips:
Jag själv Pockethexan – "Död i Garnethill" del 1 i Garnethilltrilogin av Denise Mina

Marie En och annan bok – "Den hemliga historien" av Donna Tartt

Majsan – "Patient 67" av Dennis Lehane

Ann-Sofie OOOFbok– Edward Finnigans upprättelse av Roslund & Hellström
Karin Enbokcirkelföralla – "Hypnotisören" av Lars Kepler

Annika Kära blogg – "I samlarens spår"av Jeffery Deaver

Sofie Enbokcirkelföralla – "Tre sekunder" av Roslund & Hellström

Mia "Schysst hylla" - Jo Nesbös serie om Harry Hole

Bokbiten - "Fallet Vincent Franke" av Christoffer Carlsson
Petra Breakfastbookclub – "Varför dog Monika P?" av Elisabeth Gilek

Liv – "Maise Dobbs" av Jacueline Winspear

Anna – "Under the dome" av Stephen King

2 kommentarer:

Anni sa...

Vad festligt att du också var på Afternoon Tea i helgen! jag hade kikat på det där när jag bestämde vart jag och Anne-Lie skulle gå, men valde Berns istället.

Mer AT åt folket, säger jag som rullade hem efteråt...

Boktokig Eva Boström sa...

Åh, Garnethilltrilogin av Denise Mina har jag i bokhyllan. Det har bara inte blivit av att jag har läst den!

Låter som du hade det bara bra! Vad kul! Det är du värd!