tisdag 8 februari 2011

"Idag är jag sur.......!"


Idag är jag sur! Fast det är inte Pockethexan som är sur inte, det är jag, hennes man Oumberlige Peter, som idag "gästbloggar"! Pockethexan är aldrig sur, hon är det gladaste, trevligaste, klokaste och snyggaste jag känner! Ja, flera av Er som bloggar med henne har ju träffats i verkliga livet, så ni vet ju hur glad hon är!
Just nu ligger hon brevid mig när detta skrivs, hon just fått sin morgonranson av smärtstillande Morfin!
Varför skriver jag dessa rader då...........ja varför bloggar man överhuvudtaget? Kanske vill man säga något, skriva av sig helt enkelt!
Vad är jag då sur på? Sjukvård, myndigheter och liknande instanser. Lilla Frun har varit "sjukpensionär" nu i 17 år, kan man inte tro, lika lite som man kan tro att hon blir "sängliggandes" i över en vecka efter en bloggträff, ibland nästan två!
Mycket som inte syns, hur vi mår och hur vi har det!
Oss går det ingen nöd på, vi har det bra och får livet att fungera! Jag har en Sjukvårds och Medicin blogg, Jernsaxen heter den, den behöver lite "stöd" i form av nya läsare och kommentatorer!
Hmmm........fast egentligen så är jag en glad "snubbe" jag med och ibland när jag är riktigt glad så skriver jag på min andra blogg Oumberligating........fast den ska ni hoppa över, ingen blogg för fina flickor och pojkar inte!
Kram ifrån Oumberlige Peter............eller Omöjlige Peter som Pockethexan brukar kalla mig för!
PS: Har faktiskt ett litet boktips på min blogg just nu och det av den anledningen att
Svenska Dagbladet idag börjar en artikelserie om "språkets tabun"!

5 kommentarer:

Elle sa...

Skickar en stor styrkekram!
Hoppas att den oumberlige inte får alltför mycket problem när han sitter och smygbloggar här!! *ler*

Jag har ofta tänkt skriva, att jag inte har glömt bort "projektet", men att det har varit fullt upp sedan makens sjukskrivning.
I vår ska jag ta tag i saken!

Här skiner solen och jag sänder er ett par värmande strålar!
Kram Elle

Carpe Diem. sa...

Ja tänk vad enkelt det skulle vara om man alltid mindes vad det var man skulle skriva om.
Men då vore det int lika spännande!
Kram på er båda!

Ruta Ett sa...

Jag kastar mig genast över till Jernsaxen och "stödläser".

Freedomtravel sa...

Alltså tänk, så fort jag såg bilder VISSTE jag att det var du som var här inne och bloggade... MEN jag prenumererar ju på alla era TRE bloggar (eller har ni fler???)

Synnøve. sa...

Hoppas att Pockethexan snart kvicknar till igen. Inget vidare att må så där.
Tur du finns Peter.
Tar en tur in till Jernsaxen och tittar.
Kram Synnöve.