torsdag 5 maj 2011

Vad tycker ni om de här böckerna?



































Ser ni vem jag mötte när jag var ute och shoppade nya vårskor?
















Jo självaste Polargrevinnan!














Vad gör man då?



Jo man bjuder hem henne och överlämnar nya hexpocketar som hon kan läsa och recensera för att sen lämna över till en ny glad läsare på ett trevligt ställe.



Förra gången hon fick böcker kan du läsa om HÄR och då lämnade hon den till en kvinna på flyget till Indien som fick en av bokringen "Pockethexorna på utflykt"-s pocketar alltså hexpocketar som jag kallar dem. Den här gången fick Polargrevinnan med sig:





Kristina Ohlssons "Askungar"





och


Anita Shevres "Pilotens hustru"




En passande bok eftersom hennes sambo är ex-pilot.



Vad tycker ni vad det bra böcker hon fick med sig på den kommande bussresan till Österrike eller har hon fått något trist som kommer att bli oläst. Skriv gärna och berätta vad ni tycker och så kan vi jämföra med vad Polargrevinnan kommer att skriva och ni får mer en gärna ge böckerna Hexbetyg i den femgradiga skalan: stort eller litet "Hi!", "Hu!" el. "Hm?!".



Jag har haft äran att få träffa Kristina Ohlsson förra sommaren då jag fick hennes andra bok "Tusenskönor" i ett förhands exemplar för att läsa den och så i slutet på sommaren så träffades vi recensenter och författare och under en trevlig och god middag pratade vi om boken och om hennes intressanta liv. HÄR kan du läsa och vad jag tyckte om boken och vad för intressant liv hon har.

6 kommentarer:

Lippe sa...

Du har hittat två böcker jag inte läst!! Du får be Grevinnan svänga förbi mej och lämpa av en ;)
Kramen :)

Marie-Louise sa...

Jag tycket att Askungarna är en väldigt bra deckare, ett mycket bra val. Jag har även läst de två kommande böckerna i denna bokserie och de är precis lika bra som Askungarna.
Pilotens hustru tyckte jag var så där halv bra. Men har man en make som är ex-pilot så är det nog också ett mycket bra val av bok.

Elle sa...

Skrattade gott åt din kommentar!
Du har nog rätt, det blev säkeligen för mycket av tårtan.
Tack och lov mår dottern rätt bra igen.

Har missat dina inlägg *skäms*
och inte hört av mig *skäms*

Boken du nämnde om Currywurst, har jag inte hört talas om.
Currywurst däremot, det är ju nästan Tysklands nationalrätt! *haha*
Men å andra sidan har jag aldrig tid att ägna mig åt böcker.
Köpt en bok på loppis nyligen, men den ligger halvläst och dammar bredvid sängen.

Ska försöka återkomma till dig nästa vecka ang. "projektet".
Har varit rätt körigt hittills.
Vi hörs per mail!

Ha en skön helg!
Kram Elle

Sigge och My sa...

Pilotens Hustru har jag läst för lääänge sedan och kommer ihåg at tden inte var så dum :) Bra läsning på en resa tror jag!

Marie-Louise sa...

Svar: Jag gillar alla hennes tre böcker. De är lättlästa, spännande och underhållande deckare tycker jag. Just nu då jag studerar så gillar jag att ha lättläst skönlitteratur att vila med. Kurslitteraturen tar all annan ork. Kram

Cajsas Faster sa...

Jag har precis läst Tusenskönor. Gillade Askungar jättemycket. Tycker hon skriver bra. Skönt med lite annorlunda personer i polisstaben:)

Trevlig helg, Marie