torsdag 23 juni 2011

Pilotens sambo har läst Pilotens hustru







Det är Polargrevinnan som är pilotens sambo och som har fått en hexpocket ur bokringen "Pockethexorna på utflykt".


Den har hon nu läst och här kommer nu hennes egna ord om vad hon tycker om den och betyget som den får innan den vandrar vidare till en nya läsaren i bokringen.

-"Jag här dålig på att komma med mina recensioner men jag använder klyschan – bättre sent än aldrig.

Anita Shreve har skrivit en bok som heter Pilotens hustru. Författarinnan var okänd för mig och jag kan tänka mig läsa något mera av henne.
Det var en bok som jag hade svårt att lägga ifrån mig och jag läste långt in på småtimmarna.
Det är ingen tjock bok så den gick fort att läsa.

Boken varvas med vardagsrealism och spänning.
Kathryn får en natt besked att hennes man Jacks plan har störtat med 167 passagerare.
Det beskrivs med inlevelse hennes första dagar och när hon får veta att det görs und
ersökningar om att det kan vara självmord, rasar allt kring henne.
Värre blir det när hon upptäcker att Jack levt ett dubbelliv. En fantastisk och nästan orealistisk historia.
Varje kapitel avslöjar något nytt och boken är verkligen spännande. Jag ger boken full pott om man vill
ha lättläst spänning. Alltså ett stort "HI!" i betyg!

Nu har jag lämnat boken till Simone, som vill ha lättlästa böcker utan våld. Den här passar henne perfekt!

Vi sitter och tittar på Pockethexans blogg. Den finner vi mycket trevlig båda två." ///Pockethexan Inger alias Polargrevinnan


Anita Shreves "Pilotens hustru" som fick ett stort HI! i betyg har nu vandrat vidare på sin utflykt och har kommit till Simone i Ramnäs och om ni är nyfikna på de övriga hexpocketarna som är med i bokringen "Pockethexorna på utflykt", klicka då på de olika flikarna A-Ö här ovanför så kommer ni in på de olika sidorna med de tidigare läsarna och deras betyg.


Är du intresserad av att vara med i bokringen eller om du har en som du ska recensera skriv då till pockethexan@live.se och skriv vad du har på hjärtat så svarar jag så fort jag kan!


En Glad midsommar önskar jag er alla!!!


5 kommentarer:

Carpe Diem. sa...

Den boken ska jag försöka lägga på fibro-minnet, tur att man kan gå tillbaks och kolla vad den heter, OM man nu kommer ihåg vad det var man skulle kolla.....
Ha en trevlig midsommar och hoppas ni får bättre väder än vad vi har.
Kram

Elle sa...

Om jag en dag har lite mer lugn och ro, ska jag definitivt anmäla mig som Pockethäxa. Men inte ännu.

Kul att du tittade in hos mig. Midsommar blir inte vad det tidigare var. Omständigheterna ändras och barnen blir stora och försvinner på sitt håll. Vilken tur att vi kan besöka andras firanden i deras bloggar.
Lite midsommarersättning.

Hoppas att du trots allt har en fin midsommarafton!
Kram Elle

LillaTuss sa...

Boknörden Fröken Hulda bara MÅSTE följa den här bloggen. Underbart!!!

Madlar sa...

Hallå! Idag kom pockethexboken, läser o ger recention så fort jag går på semester om 2 veckor. Kommer att ge boken vidare till någon av mina härliga bloggisar.

Marie-Louise sa...

Nu har jag läst ut Ann Rosmans senaste, Ports Francos väktare. Åh den var så bra, jag sörjer lite att den är slut. Jag avundas dig om du fortfarande har din oläst kvar. Kram