tisdag 5 juli 2011

Ann Rosmans böcker är de nya hexpocketarna





Det har flugit iväg några hexpocketar, för de ville ut på utflykt!


Böckerna det är tal om är 2 stycken "Fyrmästarens dotter" av Ann Rosman och "Den engelske patienten"av Michael Ondaatje.




Jag fick några extra ex när var på Ann Rosmans releaseparty i början av juni och det var inga problem att läsa den spännande första boken av henne, det finns det t.om bildbevis på! För som ni ser här på fotot t.v. så är jag mer intresserad av boken än av glassen, det ser faktiskt ut som om jag skulle ha glömt bort struten helt och hållet och det händer inte ofta...!!!


Det var inga problem att hitta läsare till de här böckerna i bokringen, jag behövde inte ens göra reklam för dem, utan det var läsare som hörde av sig själva för de ville så gärna ha de här 2 Rosman böckerna och vara med i bokringen.


Bokringen jag pratar om är alltså "Pockethexorna på utflykt" som jag har hittat på för att passa till min blogg och det var en ny och en gammal Pockethexa som hörde av sig till min mail pockethexan@live.se och nu får de hem en "hexpocket" till sig. Först läser de den, sen recensera de den här på bloggen, ger den ett betyg i den femgradiga skalan Stort el. litet "Hi!", "Hu!" el. "Hm!?" innan de ger den till en ny läsare. Extra kul blir det om de fotar hur hexpocketen har det hemma hos dem eller där de läser den!





Är du också intresserad av att vara med? Tyvärr har jag inga fler Ann Rosman böcker men det kan bli en slumpvaldbok el. något typ av pocket som du önskar dig. I överkant på min blogg ser du olika flikar med A-F osv. och det är alla hexpocketar som är ute på utflykt i bokringen och jag/vi väntar på att få höra vad läsare tycker om dem.


Det är Madlar i Tystberga utanför Nyköping och Tefrossa i Nacka söder om Stockholm som har fått böckerna.


Kul att 2 ostkust tjejer vill läsa om livet på västkusten för det är det som Ann Rosmans böcker handlar om. Men smugglingen som bedrevs under andra världskriget av nazisterna var något som berörde hela Sverige men även Norge och Danmark.


Jag måste nog säga att jag tycker att man kan läsa hennes böcker även om man i vanliga fall inte gillar deckare, för det här är egentligen inte en riktig klassisk deckare utan nästan som en roman med kärleksbekymmer, tjejmiddagar, historiska tillbaka blickar och mysterium som måste lösas.


Det ska bli väldigt kul att få läsa vad de här Pockethexorna tycker om "Fyrmästarens dotter" och "Den engelske patienten".

3 kommentarer:

Lippe sa...

När jag blir stor ska jag bli en Pockethexa!!
D.v.s. när jag börjar jobba i höst för då hoppas jag att läslusten kommer tillbaka. Jag älskar ju att läsa egentligen...
Kram

Nyanser av vitt sa...

Hej
Kul att du är med i min utlottning. Ha en fin helg.
Kram Agneta

Marie-Louise sa...

Ja hennes böcker är verkligen bra.
Den engelska patienten har jag faktiskt bara sett som film. Måste genast se om jag kan hitta boken.
En fråga: Hur fungerar det där med hexpocket? Kan man liksom lägga ut en bok lite varstans och skriva något i den, eller hur fungerar det? Jag har nämligen massor av böcker hemma som jag gärna skulle "sprida" vidare. Kram