fredag 16 september 2011

Bokrings rapport från Pillargontanten

Jag har fått mail ifrån "Pillargontanten" som har läst ut en av mina "hexpocketar" alltså en pocket som är med i min bokring "Pockethexorna på utflykt". Boken hon har läst är Emma C Elliotts "Djävulens år" som jag tidigare skrev om och efterlös ny läsare på och då var det Pillergontanten som hörde av sig och fick då boken hemskickad till sig så att hon kan vara med och tycka till om boken.
Så här skrev hon till mig;

-"Åsså, recenserar vi :)
Kommer ni ihåg boken, jag fick från pockethexorna?

Djävulens År av Emma C Elliot.

Boken utspelar sig i nutid, huvudpersonen, en präst som egentligen inte alls är präst, utan nåt helt annat.....
För mig en utopi, då modern är diakon, och jag vet hur det går till att bli präst!
Hur som helst, handlingen är lite lagom torftig, språket var en katastrof, och det skildras helt, i mina ögon, onödiga saker....
Men jag har läst den, och trots att man får lite "Skriven-av-en-tonåring" känsla, så finns vissa poänger.
Bakgrundsfakta, verka vara väl undersökta, miljön är trevlig, men knappast mer.
Huvudpersonerna, är lite lagom präktiga, lagom svenska och.....
Nej, ingen jag skulle läsa igen.
Tyvärr!

Blir ett Hu!, från mig, men jag lämnar den gärna vidare
MVH Pockethexan Pillargontanten,
Värmskog i Värmland.
Lagt boken i matsalen på Jobbet, företag om 850 anställda, ska bli spännande att se om den är borta i morgon."
Även jag har läst boken och HÄR kan du läsa vad jag tycker om boken och hur det gick till när jag fick den av författarinna.
Om du har frågor om hur bokringen fungerar skriv då till pockethexan@live.se så svara jag på dina frågor.
Till er alla som har en sådan här bok hemma hos er, en med de här etiketterna på, skriv då och berätta hur det går för dig och vart du hittade/fick den och du måste inte läsa den, utan lämna den till en ny läsare som vill vara med och tycka i Pockethexans bokring och själv bli en Pockethexa!

2 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Boken är borta, Znisse, fick den, hon blev glad, och kommer säkert att blogga om den, tror ingen vågade ta den i matsalen :)

http://znisse.blogspot.com/

Tack, igen, och tar gärna emot fler ;)

4rx sa...

Jag tycker att detta är en av de mest kompletta bloggar i ditt område, faktum är att jag har läst många bloggar som liknar men ingen har den nivå som har detta, jag hoppas ni fortsätter ner samma väg och fortsätt skriva samma information som för många är mycket nytta har jag lärt mig mycket på den här webbplatsen