onsdag 7 september 2011

We R Family på Cafe Opera

Den här i vecka var det dags för en träff med en mängd glad och trevliga mammor och papor med sin små guldklimpar på eventet "We R family" på Cafe Opera.
Jag var där med min Oumberlige make som var där i form av min hjälpreda för att hålla reda på min solstol=handikappanpassad stol och för att se till att jag fick de gosaker som det bjöds på i lunchpåsen och det tillhörande mineralvattnet.
På "We R family"s events presenterar man olika företag som kan vara till glädje för barnfamiljer och den här gången fick vi kika närmare på "Name It’s" barnkläder och deras stor reklam gosedjur som även fanns i lekstl. och de delades ut till barnen.
Det är lilla Minna som är fotomodell här bland Name It´s gosedjur och det är hennes mamma som har en blogg om henne.


Vi fick höra om programmet på årets UnderBARA BARN-mässa, lära oss om
miljöpedagogiska spel och pussel från Gro Play
och inte minst bli träningspeppade av energiknippet Leila Söderholm.


Det var "Loppi.se" som höll i den här träffen och de information om fördelen med att sälja sina gamla barnsaker på deras loppissajt för då blir man av med saker man inte behöver, tjänar pengar, gör andra människor glada som hittar bra barnsaker till ett lägre pris än i butikerna och framför allt så gör man naturen en tjänst när man inte slänger fungerande saker och kläder.


Det var verkligen en välfylld Goodiebag, eller Dagispåsen som den hette här, som vi fick när vi gick hem. Det var många populära saker i den som tex. tyckte min "lilla" dotter väldigt mycket om Sempers fruktsmoothies "Squeezy" de tog väldigt fort slut o nu står de på inköpslistan för det kommer att behövas fler.
Tack Skugge & co för inbjudan!

2 kommentarer:

Tina - Minnas mamma sa...

Nämen hej :) Vad kul att du hittade mig, så jag fick se bilden din man tog på henne! Det ska bli kul att se vad du har att skriva om diverse barnböcker :)

Kram Tina!

Online pharmacy reviews sa...

Detta är en av de bästa inlägg som jag någonsin har sett, du kan inkludera några fler idéer på samma tema. Jag väntar fortfarande på en del intressanta tankar från din sida i ditt nästa inlägg.