fredag 19 april 2013

En bok för alla hundägare



Tänk vad bra det är att vara bokbloggare, för då får man första tjing på alla böcker som man inte visste att man behövde.

Som det här att jag nu har blivit "farmor" till 15 veckor gamla Stina som är en Bichon Frise och jag har alltid undrat vad hon menar när hon gör så här: 

 (-Är du klar nu farmor så att vi kan gå in, för jag börjar bli stelt i nacken
 av att sitta modell för dig hela tiden?)
__________
 
 Eller när hon gör så här...
 


(-Are you talking to me..?)
____________
 
 
Kan det betyda någonting annat än att hon är världens sötaste hund och att hon får som hon vill när hon gör så...?
 
 





 

Det ska hennes husse få ta reda på för han fick överta mitt rec. ex. eftersom han blev eld och lågor när han såg den.

-Nu vet jag varför hon inte vill...och aha, det är så det är!
lät det hela tiden när han läste den. Och sen var det en sak han anammade på en gång:
-Man ska inte ge dem något gott när de ska lära sig nya saker för då får man fortsätta så hela tiden. Hon ska få sin leksak i stället.



Så nu kan Stina "Sitta fint" om hon får sin tyggiraff...

Betyget som min son, Stinas husse ger Gabriele Metz bok "Kroppsspråk för hundägare" är ett stort HI! eller som han själv sa -JAA, vad bra att jag fick reda på det!

Eller det är nog mest farmor och matte som är glada att få reda på varför vi har blivit Stinas tuggleksaker...

...som ni kanske ser så vill hon gärna tugga på farmors och mattes fingrar hela tiden...




...det beror på att hon kommer att tappa sina "mjölktänder" (=sylvassa nålar) snart och få sina grövre vuxentänder.


Tack ICA förlaget för att ni ger ut en sådan klok hundbok som gör att vi får reda på så många bra saker!


Adlibris, Bokia, CDON, Ginza

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilken sötnos, svårt att säga nej till.
Mia

Sanna sa...

Bra tips, vår beauceronvalp har också en del hyss för sig som man gärna skulle förstå sig på

Carpe Diem. sa...

Vilken sötnos!
Sen brukar dom små liven på nått sett "lära oss" hur dom vill ha det! ;)
Kram

Anni sa...

Och vilken tur att du fick boken just nu när du (och husse) behövde den!
Kramen!