tisdag 2 juli 2013

Sthlm story en novelltävling för er mellan 13-19 år

Det är B. Wahlströms Bokförlag som har utlyst en novelltävling för alla mellan 13-19 år. Novelltävlingens namn är Stockholm Story och all information för att delta hittar du 
HÄR!
Oavsett om du hatar, älskar eller förundras över Stockholm vill de höra din historia om staden och platsen.

1:a pris – Din novell blir publicerad i bokform samt på Ungdomar.se
2:a-10:e pris – Fina bokpaket samt publicering på Ungdomar.se
Regler för tävlingen:
– Du måste vara mellan 13-19 år. 
– Max antal tecken för novellen är 5000 (inkl. blanksteg). 
– Novellen måste ha en koppling till Stockholm.
Skicka ditt färdiga bidrag till novell@ungdomar.se senast tisdagen den 30 juli. Bifoga novellen som ett Word-dokument eller PDF och döp filen till ditt namn, exempelvis 
Stockholm Story

Vinnaren avslöjas i förlagets tält under kulturfestivalen We are Sthlm i Kungsträdgården och det vinnande bidraget blir publicerat i en bok. 



Om du är i rätt ålder hoppas förlaget att du tycker att tävlingen verkar spännande och vill skicka in ett eget bidrag. Om du inte är i rätt ålder hoppas vi att du vill tipsa dina läsare om tävlingen.
Sprid gärna det här vidare genom att skriva om det på din blogg eller på Facebook. För du minns väl själv hur det var i den där åldern? Man skrev och sprutade ut sig berättelser och noveller bara för att det var så kul att skriva och man hade inget som stoppade en som man har idag som vuxen, utan det var fritt skrivande direkt ur hjärtat. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Himla synd man inte var yngre, attans.
Vad tråkigt att du inte varit på topp, hoppas att sommaren för sig lite lindrig. Jag har besvärats av en klämd axel som jag måste träna, för att inte få en frusen skuldra. Men nu har jag semester och vad gör jag,,jo skruvar på bokhyllor..Jättebra för axeln,,INTE..Önskar dig en superskön solig sommar.
Kram Mia <3

Anni sa...

Det skulle ju vara något för min skrivande nästantjugoåring, men han skriver bara sonetter numera. På engelska. Som jag ska lyssna till när jag vill gå och sova ...

Skickar stora kramar från en som snart läst ut en hexpocket. Bilden är tagen, men recensionen skrivs såklart inte förrän boken begrundats. Och då är jag nätlös :-P

Nu ska jag kika vad det är ni haft för er i husbilen ... hum hum hum ...