onsdag 18 december 2013

Boktips till de små från Bokmässan

Det bästa med Bokmässan i Göteborg är alla recensions exemplaren vi bloggare får. I år var en av mina favorit förlag det danska förlaget Karrusel. För de två tjejerna som stod i montern var så glada och trevliga, plus att de uppskattade min danska som tyvärr är lite ringrostig.

De tyckte att det var så kul med en som ville skriva om dem på sin blogg att de plockade ihop en hel kasse med roliga barnböcker. Det här förlaget är främst inriktade på pysselböcker och vad passar bättre till jul än pyssel?

För tänk er att baka en Barbieprinsesstårta, måla en Mandalasteckning som man gjord på 1800-talet eller spela ett bilspel.





För att inte tala om alla de klistermärken som finns i böckerna.

Vi vill väl alla blanda triceratops med den nya prinsessklänningen,  och dekorera dem med lite rosetter, små hundvalpar och hörlurar?




 
 




Eller har ni en liten släkting som drömmer om att få bli nästa junior Masterchef?


Då har de flera olika kokböcker för de små, som t.ex. "Min egen kokbok" där man kan göra de här musiga fyllda paprikorna, bland mycket annat gott.........  


Lycka till med julklappsinköpen, hoppas att ni fick några bra tips i från mina rec. ex. som jag självklart ger ett stort "HI!" i betyg. Om ni vill veta mer om böckerna gå då in på deras hemsida HÄR där du även kan få finare bilder än mina mobilfoton.

1 kommentar:

Razzy sa...

Kokböcker för barn är super :) vet jag hade 2 egna när jag va liten och dem fick mina barn sen, vi hade mycke roligt med att gå igenom de recepten :)

Usch jag har varit dålig med att recensera boken jag fick från dig, måste skärpa mig på den fronten

Kram Eva