måndag 10 februari 2014

Har du sett de har pocketarna?

I tisdags var jag och min Oumberlige make till Arlanda och for att vinka av dottern som flög till Sydney, Australien med mellanlandning i London och Dubai. Hon är 20 år och det är hennes första egna resa som hon har arbetat ihop till själv. Där nere i Sydney väntar hennes barndomsvän som var hennes bästis på dagis och de har hållit kontakten sen dess.

Vad gör man om man är en Pockethexa och är på Arlanda? Jo självklart lägger man ut några hexpocketar för folk att hitta så att de kan vara med i min bokring "Pockethexorna på utflykt".

Första boken var den enda boken på engelska jag hade så den lade jag självklart vid British Airways incheckningsdisk i terminal 2. Det var Michael Byrnes pocket "The genesis plague" som hamnade på deras disk.
Har du hittat den?


Efter det hade vi 2 timmar tillsammans innan det var dags att säga adjö till vår älskade dotter.  De tiden tillbringade vi i terminalens café med att dricka te, caffelatte, cola och äta baguetter med salami och brieost, äppelpaj och blåbärsmuffins. Ingen LCHF kost där inte...men det e hon värld vår lilla sötnos!

Vid cafét lade jag ut bok nr. 2 som blev  Joy Fieldings bok "Djupt vatten", en perfekt bok för någon som ska på en solsemester eller ut och segla på det blå. Bara man har nerver av stål...är det du som har det?


Den 3-e och sista boken för den här gången tog min dotter med sig innanför incheckningen där maken och jag inte fick komma med, där la hon den. Kanske en som ska till USA på en shoppingtour hade turen att hitta Paul Austers trilogi "The New York trilogy" fast den är på svenska.
Hur är det är det du som har fått den?

Ni som har hittat de här hexpocketarna skriv en rad så att jag vet att de har fått bra hem.

Eller ni som har läst de här böckerna vad tycker ni, är de något att ha eller ger de ingen kick att läsa dem?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej jag har inte läst någon av dessa, men gillar omslaget på den första. Lite döskallar är aldrig fel.
Mia

Anni sa...

Trilogin har jag läst. Tyckte inte. fast jag vet att den är kultförklarade. Inte min kult, med andra ord :-P

Hoppas att någon tar hem böckerna och skriver till dig!