torsdag 7 maj 2015

Demonens död av Anne Holt

Nu har jag fått in den andra recensionen av Anne Holts deckare "Demonens död". Det är alltså en ny läsare som har fått en av min "hexpocketar" i från bokringen "Pockethexorna på utflykt". Den här boken skickade jag till Marie med bloggen Bokmalen och hon recenserade den HÄR.

Fast nu vill vi ju se vad den nya läsare tycker om Anne Holts bok. Det är Lena i Katrineholm som har läst och recenserat den. Vad hon tycker om den kan du läsa här nedanför. Men vad tycker du, har du läst "Demonens död" och i så fall vad ger du den för betyg?

-"HEJ !!

Gick in på din sida för att skriva någon rad om en bok jag fick för ett bra tag sen av min vän Marie men jag fattade inte hur jag skulle kunna skriva där på sidan... är visst trög... så jag sänder dessa rader till dig så kan du lägga ut dom på sidan sen.

TITEL: Demonens död
FÖRFATTARE: Anne Holt
RECENSION: Lättläst bok men ändå spännande. Pojken i boken känner jag igen från mitt arbete kan man säga då jag jobbar med tonårsgrabbar med olika slags problem. Jag kunde inte lista ut från början vem som var den skyldiga i boken men mot slutet sen så gissade jag rätt *Ler* Tycker som sagt boken var bra och jag kan absolut rekommendera andra att läsa den. Ingen deckare som direkt lämnar spår efter sig, den är inte på det psykologiska planet och heller inte otäck på nåt vis men ändå bra och en bladvändare för mig. Ville hela tiden se hur det gick och vem som egentligen var den skyldiga. Så klart läsvärd !!

Vänliga Hälsningar från Lena i Katrineholm."

Efter första mailet skrev jag till Lena och frågade om hon kunde fota hur det såg ut där hon läste sin "hexpocket", vad hon skulle ge den för betyg i en 5 gradig skala och till slut vem hon lämnade den till efter hon läst den. Här kommer svaren på de frågorna:


-"HEJ IGEN !!

Något foto kan jag tyvärr inte åstakomma då min mobil av modell stenåldern inte tar några bra kort så min recension får nog bli utan kort. Därimot kan jag ge betyg och det blir: Hi som troligen betyder 4 då i siffror om jag har fattat dig rätt *Ler*
Jag gav boken vidare till en kvinna vid namn Inga-Lill och hon finns i Katrineholm precis som jag.
Hoppas att du kan lägga ut min recension utan bild eller om du har någon bild på boken som passar. Jag läste den både i mitt vardagsrum, i soffan där samt i min säng i sovrummet.

Ha det så bra & Vänliga Hälsningar från Lena."

1 kommentar:

Unknown sa...

:-) Äntligen fick jag läsa Lenas recension. Roligt att boken vandrar vidare till nya läsare.