fredag 11 november 2016

Recension av Katerina Janouch senaste erotiska trilogi


Nu är det min Oumberliga make Peter som tidigare hade bloggen www.oumberligating.blogspot.com men nu skriver han på sin Facebooksida Peter Olofsson. Där har han recenserat Katerina Janouch tre böcker om Rosanna Wild som är erotiska noveller. Katerina Janouch är Sveriges främsta sex- och samlevnadsexpert som syns regelbundet i tidningar och TV när det behövs talas öppet om sex och samlevnad. Därför är den här trilogin viktig för alla som har gått i stå med sitt sexliv men inte vill ta steget till att söka hjälp, då kan de här böckerna vara till hjälp för att väcka till liv i lusten igen. 
Jag ger hennes trilogi ett "Hm!?" i betyg . (3-a)

-"Det finns en stor blogg/sajt som heter Bokhora ......ja, jag vet det är ett lite annorlunda namn, funderade själv ett tag på att döpa min bokblogg till Boktorsk, men det var redan upptaget.
Träffade Bokhoregänget för något år sedan, de är 5 stycken Bokkhoror som skriver tillsammans, blev lite "kompis" med en av tjejerna som fick ta hand om "snusket"....alltså den erotiska litteraturen. Det är nu jag kommer in, Lilla Fruns bokblogg www.pockethexorna.blogspot.com , Facebooksida Pockethexan har också en del sk erotisk litteratur och gissa vem som Lilla Frun alias Pockethexan lämnat över den till, ju undertecknad.
"-Du är ju en snuskhummer Peter, så du får recensera de här böckerna!"
Hm....det blir alltså jag som får schavottera offentligt, men okej då, fast Lilla Frun Gitte Olofsson läser självklart alltid den "erotisk litteraturen" efter mig.
Alltid svårt för mig att recensera erotisk litteratur, det är inget för mig, men inget ont om den formen. Självklart levererar Katerina Janouch en lättläst, verklighetstrogen och i mitt tycke stundtals även underhållande trilogi.

Vissa recensenter har skrivit "het", ja kanske, verklighetstrogna beskrivna detaljerade "sexscener" är det gott om.
Så för den som gillar den typen av berättelser, så för de tre böckerna högsta betyg, 5 ståfräsar av fem möjliga.....hm....nu kommer säkert Pockethexan ha invändningar emot, ordvalet.......kanske 5 savande muttor av fem möjliga, tror jag hon gillar bättre.
Rosanna Wilde har fyllt fyrtio, hon lever i ett avsvalnat äktenskap och är en författare som inte skrivit en rad på flera år. Plötsligt en dag står en man i hennes kök. Han heter Samuel och ska under en tid bo i gästhuset. Rosanna kastas in i en oväntad känslostorm som får allt det invanda att vändas uppochned.
"I tre korta romaner om kvinnlig sexualitet öppnar Katerina Janouch dörren till lusten, begäret och passionen. Trilogin handlar om en mogen kvinnas erotiska uppvaknande. Om åtrå och hemligheter, men också om makt, svartsjuka och utanförskap. Men framför allt om längtan – livets blodröda bultande puls.
Detta är första delen i trilogin. Del två utkommer i april 2016, del tre hösten 2016.
Katerina Janouch är författare. Hon är också Sveriges främsta sex- och samlevnadsexpert och medverkar regelbundet i såväl TV som tidningar."

Inga kommentarer: