tisdag 23 september 2014

Bokevent med Hois debutanter



Nu har jag fått träffa de fem debutanterna Michel Issa, Mattias Leivinger, Pia F Davidson, Christina Granbom och Daniel Wångsten i från Hois förlag som har skrivit de böcker jag visade i förra mitt tidigare inlägg HÄR. Eventet var hos Akademibokhandeln på Mäster Samuelsgatan.

 
Vi fick ett glas vin och lite chips sen satte vi oss och lyssnade på de olika författarna när de presenterade sina böcker. Jag fick självklart en plats framme vid scen med min specialstol som är en helt vanlig Baden-Baden stol.
 

Det var en härlig blandning av författare och typer av böcker. Allt från munken som blev en framgångsrik företagare, psykologen som skriver fantasy med Freud i huvudrollen, kvinnan som ger manspälsen ett namn, kvinnan som har upplevt värre skräck i sin egen barndom än boken jag hann läsa o rec. HÄR till slut mannen som skrivit en bok om hur det är att vara ung man idag.


Christina Granbom är författarinnan som flyttade till den lilla orten Kungsör i Västmanland och det är även skådeplatsen för hennes debutbok "Morsarvet". Jag hann få en privatstund med henne och frågade följdfrågor till det hon sagt framme vid podiet som var: -"Jag har hunnit uppleva allt hemskt i boken före fem års ålder för min pappa är riktigt sjuk".
Det är verkligen svårt att tänka sig att den glada och öppna människa som gav mig en så varm kram när jag berättade att om min positiva recension här på bloggen. För jag blev förtjust i hennes "hemska" bok just för att den är så spännande och ruggig. Nu när jag vet bakgrunden blev den ännu bättre! 

Tack Lars Rambe och Hois förlag för en härlig kväll och till er debutanter, lycka till!

3 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Det förlaget verkar bara pumpa ut bra böcker.
Synd att vi inte ses på mässan men du får ha det så bra ändå.
Mia

Anni sa...

Nu blir jag ju också sugen att läsa Morsarvet! Vad spännande att få träffa nya författare, jag gissar att de tyckte att det var lite läskigt själva. Måste var knepigt att byta bransch som några av dem gör. hade de skrivit länge för byrålådan, sa de något om det? Man undrar ju hur mycket som krävs för att ett förlag ska nappa.

Varm kram ♥

Eva Trillian sa...

Spännande att få vara med och lyssna - tack för att du delar med dig :)
Hade inte hört talas om dem alla -men nu ska jag kolla upp deras alster! Kul!
Tack för tipsen!